نکات ایمنی هنگام استفاده کردن از چکش تخریب

هنگام استفاده از ابزار آلات رعایت کردن نکات ایمنی الزامی است ، در این مقاله ما برای شما نکاتی را که هنگام استفاده از چکش تخریب لازم است رعایت کنید را ذکر می کنیم .

سر و صدای بلند می تواند منجر به از دست دادن شنوایی شود بنابراین لازم است هنگام استفاده از چکش تخریب از گوشی صدا گیر استفاده کنید .

بهتر است که هنگام استفاده از ابزار از عایق استفاده کنید چرا که احتمال اینکه سیم پیچی داخلی یا سیم دستگاه با قطعات برش دهنده اتصال پیدا کند، وجود دارد بنابراین استفاده از سطوح عایق می تواند جلوی بسیاری از خطرات احتمالی را بگیرد .

چکش تخریب

استفاده از عینک ایمنی و کلاه ایمنی و ماسک هنگام کار با هر گونه ابزار آلات برقی توصیه می شود پس لازم است هنگام کار با چکش تخریب از عینک و کلاه ایمنی و ماسکی که جلوی گرد و غبار را می گیرد استفاده شود .

قبل از استفاده از چکش تخریب باید وسیله را چک کنید و ببینید که تمام قطعات به درستی در جای خود قرار گرفته اند مثلا مته محکم در جای خود قرار گرفته است یا نه یا حتی ممکن است بر اثر لرزشی که ایجاد می شود سبب شود که پیچ ها شل شوند بنابراین لازم است قبل از کار با دستگاه آن را به خوبی بررسی کنید.

چکش تخریب

در نحوه ی گرفتن دستگاه باید دقت کرد،دستگاه چکش تخریب را با دو دست به صورت محکم بگیرید و از این مطمئن شوید که هنگام کار با دستگاه جای پای شما درست است و هنگامی که در ارتفاعات مشغول به فعالیت هستید اطمینان پیدا کنید که کسی در منطقه حضور ندارد چرا که وجود افراد در محل ممکن است خساراتی را به وجود آورد که جبران ناپذیر باشد .

هنگامی باید دستگاه را روشن کنید که می خواهید از آن استفاده کنید در غیر این صورت نباید دستگاه را روشن کرد هم چنین رها کردن دستگاه هنگامی که روشن است توصیه نمی شود .

بلافاصله پس از اینکه از دستگاه استفاده می کنید نباید دست به مته و نواحی نزدیک به آن بزنید چرا که مته هنوز داغ است و می تواند باعث سوختگی دست ها شود .

هیچ گاه چکش تخریب را به سمت کسی نگیرید زیرا ممکن است مته به طرف شخص پرتاب شود که این کار می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد و شدیدا به فرد صدمه بزند .

رعایت کردن تمام اصول و قواعد ایمنی برای همه الزامی و حیاتی است حتی کسانی که در استفاده از این ابزار تبحر لازم را دارند باز هم ضروری است که تمام اصول ایمنی را رعایت کنند چرا که حادثه هیچ گاه خبر نمیدهد .