ایمنی کار هنگام استفاده از انواع دریل

 

امروزه کاربرد و استفاده از ابزار های برقی در محل کار و خانه ها بسیار زیاد شده است مانند استفاده از دریل بتن کن ، چکش تخریب ، سنگ فرز مینی و …

هر چند که استفاده از انواع مختلف دریل بتن کن باعث سهولت کارها شده است اما باید هنگام استفاده از این ابزار ها ایمنی را رعایت کرد در غیر این صورت امکان به وجود آمدن خطراتی که ممکن است جبران نا پذیر باشند هست .

در حقیقت استفاده از انواع  ابزار های برقی سبب آسان شدن کارهای سخت  می شود ولی هنگام کار با این ابزار آلات حتما باید ایمنی را رعایت کرد .

رعایت ایمنی هنگام استفاده از دریل بتن کن هم باعث افزایش عمر دستگاه می شود هم اینکه جلوی بسیاری از خطرات احتمالی که هنگام کار با دستگاه ممکن است به وجود آید را می گیرد .

 

دریل بتن کن

یکی از نکته های مهمی که رعایت آن بسیار واجب است نحوه درست گرفتن دریل بتن کن است با رعایت این مورد می توان جلوی بسیاری از خطرات را گرفت .

اگر شما از دریلی استفاده می کنید که دارای سیم است باید از بلند بودن سیم آن اطمینان پیدا کنید هم چنین هنگام استفاده از دریل های شارژی باید از  شارژ بودن آن مطمئن شوید چرا که ممکن است هنگام کار با دریل شارژ آن تمام شود .

نکته ی دیگری که هنگام کار با انواع دریل و از جمله دریل بتن کن باید انجام دهید استفاده از لباس مناسب است ، باید در حین کار از پوشیدن لباس های گشاد خودداری کرد و لباسی که متناسب با سایز است  را بر تن کنید هم چنین استفاده از عینک  نیز توصیه می شود .

فضای کار نیز هنگام کار با دریل باید آماده شود ، چرا که حین انجام کار هر چیزی که باعث حواس پرتی شود ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به وجود بیاورد مثلا ممکن است مته ی دریل با پرده گیر کند و باعث ایجاد خسارت شود .

بهتر است قبل از کار با دریل آن را چک کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید .

در کار با دریل نه تنها باید از سالم بودن دریل مطمئن بود بلکه باید شی ای را که قرار است دریل کاری روی آن صورت گیرد را چک کرد ، شی ایی که قرار است عملیات دریل کاری روی آن انجام گیرد باید ثابت باشد که این کار را با استفاده از گیره می توان انجام داد این کار باعث می شود که شی هنگام دریل کاری در نرود و از بروز آسیب به شخص یا چیزی جلوگیری می کند .