کاربری و ایمنی دریل بتن کن

استفاده از دریل بتن کن نیاز به  تخصص و مهارت دارد  و نحوه ی استفاده از این دستگاه به گونه ایی نیست که همه بتوانند از آن استفاده کنند بنابراین بیشتر توسط  مهندسین از این دستگاه  استفاده می شود . بیشترین کاربردی که از دریل بتن کن دارد برای زمینه های حفاری و تخریب کاربرد دارد مثلا حفاری هایی با عمق زیاد با استفاده از دریل بتن کن امکان پذیر است.در این دستگاه به قطعه ایی تعبیه شده است به نام پیستون که باعث افزایش قدرت ضربه زدن هنگام حفاری و تخریب می شود .

چهار شیار و پنج شیار از نمونه دریل های بتن کنی است که در بازار وجود دارد که دریل های بتن کن چهار شیار از وزن کمتری بر خوردار هستند  در این جا می توانیم به تفاوتی که بین بتن کن چهار شیار و پنج شیار وجود دارد اشاره کنیم ، بتن کن چهار شیار از قلم نازک تری نسبت به بتن کن پنج شیار بر خوردار است و وزن سبک تری هم دارد .

دریل بتن کن

دریل بتن کن و چکش تخریب جزء ابزارآلات برقی هستند که بسیار کاربرد دارند و از آن ها در زمینه های مختلف استفاده می شود اما نکاتی که هنگام کار با دریل بتن کن باید رعایت شود در این جا به آن اشاره خواهیم کرد ، از آنجا که کابل برق دریل بتن کن طولانی است هنگام استفاده از دریل باید مراقب این سیم کابل برق بود چرا که این سیم ها خیلی دست و پا گیر هستند و در صورت احتیاط نکردن در حین کار ممکن است خطرات جبران ناپذیر را به وجود آورد .

از آن جا که ممکن است در حین کار با دستگاه بتن کن مشکل ایجاد شود لازم است پریز را به فیوز مجهز کرد تا برق دستگاه سریع قطع شود با استفاده از این شیوه می توان جلوی خسارت را به میزان زیادی گرفت .

دریل بتن کن

احتیاط ایجاب میکند که جهت حفظ کنترل دستگاه هر دو دسته ی دستگاه اعم ازدسته ی اصلی و جلویی را نگهدارید .

چنان چه قرار است حفاری در منطقه ایی انجام شود لازم قبل از استفاده از دستگاه لوله آب ، برق و گاز را چک کنید .

رعایت این موارد باعث  می شود که هنگام استفاده از دریل بتن کن که کاربرد های زیادی در زمینه های حفاری و تخریب دارد  برای شخصی که در حال استفاده از این دستگاه است  از لحاظ جانی و مالی خطر آفرین نباشد .