انواع دریل بتن کن

دریل بتن کن:

دریل بتن کن برای کسانی که با امور عمرانی و ساختمانی سرو کار دارند دستگاه اشنایی است. این دستگاه همان طور که از نامش پیداست به منظور تخریب بتن چه از نوع دیوار و چه انواع دیگر ایجاد شده و در این راستا تخصصی شده است. مته یا قلم این دستگاه ها برای نفوذ بهتر به بتن می چرخد و علاوه بر ان دارای پیستونی هستند که به این امر کمک می کند.

بعی از انواع این دریل ها دارای مته چهار شیاری هستند و بعضی دیگر دارای مته های پنج شیاری. طبیعتا هرچه مقدار شیار بیشتر باشد قدرت قلم یا مته بالاتر خواهد بود. این دریل ها دارای مجموعه نگهدارنده مته هستند که نام ان به اختصار اس دی اس می باشد.

دریل های بتن کن برای سازه های متفاوت قابل تنظیم و متناسب سازی هستند بدین صورت که با دیمر مربوطه سرعت ضربه و چرخش مته یا قلم تنظیم می شود. برای تخریب سازه های خاص که علاوه بر استحکام دارای عمق بیشتری هستند از مته های 16 میلی متری استفاده می شود. مجموعه اس دی اس که نگه دارنده مته یا قلم هست این امکان را به کاربر می دهد تا مته های کلفت تری را برای مواقع لازم استفاده کند.

این دریل ها مقداری تخصصی بوده و باید کاربران برای استفاده از ان ها اموزش لازم را ببینند. آموزش هم از جهت به کار بردن صحیح این دستگاه و هم از جهت حفظ سلامت بدنی و ایمنی هنگام کار کردن. بنابراین بیشتر توسط مهندس ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برای حفاظت و ایمنی کاربران توصیه شده تا علاوه بر استفاده از عینک مخصوص، زاویه کار خود را به صورت مستقیم قرار ندهند تا به ستون فقرات شان اسیب جدی وارد نشود. اگر تخریب سازه ای عمیق در دستور کار است احتمال وجود لوله های آب، گاز و یا کابل برق را بدهند تا از حادثه جلوگیری شود.

قیمت دریل بتن کن:

قیمت دریل بتن کن بر اساس ملاک هایی تعیین می شود. از جمله این ملاک ها عبارتند از:

وجود مجموعه نگه دارنده مته یا قلم اس دی اس، امکان استفاده به عنوان چکش تخریب علاوه بر دریل بتن کن، تعداد دسته گیرنده دستگاه، جنس پوشش بدنه دستگاه، قدرت موتور دستگاه، دور در حالت ازاد، تعداد ضربه در دقیقه، قطر مته های قابل استفاده، وزن دستگاه، شرکت سازنده، کشور سازنده، خدمات پس از فروش، ماندگاری و دوام قطعات دستگاه، کیفیت و کمیت لوازم همراه دستگاه، وجود کلاچ ایمنی، قابلیت چپ گرد و راست گرد داشتن، توان ورودی دستگاه، میزان برق مصرفی، قدرت ضربه.

دریل بتن کن ماکیتا:

به طور کلی دریل های بتن کن که برای سوراخ کردن سازه های بتنی استفاده می شوند دارای میزان متفاوتی از قدرت تخریب نیز می باشند. هرچه قدرت تخریب همراه با سوراخ کردن یک دریل بتن کن بیشتر باشد ان دریل مرغوب تر است. دریل های ماکیتا از این نظر دارای قابلیت های جدیدتری می باشند.

دریل های ماکیتا سعی بر فرا عمومی سازی دستگاه های خود از جمله دریل های بتن کن دارد و در راه صنعتی و تخصصی شدن ان ها گام بر میدارد.