تشخیص سنگ فرز مینی اصل از تقلبی

در صنایع و معادن جهت  برش و شکل دادن سنگ از دستگاه سنگ فرز استفاده می‌شود. از دستگاه سنگ فرز علاوه بر برش سنگ جهت برش پلاستیک٬ فلزات٬ کاشی و … استفاده می‌شود. این دستگاه دارای سه تیغه و سه محور حرکتی است. این ابزار دارای تیغه‌های متفاوتی اعم از غلتکی٬ پولکی٬ مدولی٬ چلچله‌ای و انگشتی بوده که هر کدام در موارد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع به وسیله‌ی تیغه‌ی فرز می‌توان به سنگ فرم و شکل داد. در انتخاب تیغه‌ باید به نوع کاربری آن توجه کرد. بعد از مدتی استفاده باید تیغه‌ی فرز را تعویض کرد زیرا به مرور برندگی‌ آن در کار صاف می‌شود. هرچه تیغه کندتر باشد دقت آن کمتر و خطا در کار بیشتر می‌شود. تیغه‌ی با کیفیت در حین کار شکسته نمی‌شود و آسیبی ایجاد نمی کند.

تشخیص سنگ فرز اصل از تقلبی

بازار پر از جنس‌های‌ تقلبی شده است. دستگاه سنگ فرز خوب از قدرت و سرعت بالایی برخوردار است. وقتی سرعت چرخشی تیغه‌ی سنگ فرز بالا باشد دقت کار بهتر خواهد بود و سایدگی در بین دنده‌ها کمتر اتفاق می‌افتد. هرچند شکستن تیغه در سرعت بالا امکان صدمه زدن به کاربر را تشدید می‌کند. یکی از راحت‌ترین راه‌های تشخیص دستگاه فرز اصل از تقلبی داشتن برگه‌ی ضمانت نامه است. علاوه بر آن دستگاه فرز اصل از دسته‌ی ارگونومیک برخوردار بوده و دکمه های آن به خوبی کار می‌کنند. بنابراین هنگام کار با سنگ فرز علاوه بر رعایت نکات ایمنی باید از گارد محافظتی استفاده کرد تا هم در برابر شکستن احتمالی تیغه و پرش براده در امان بود. سنگ فرز مینی همانند چکش تخریب و دریل بتن کن جزو ابزارهای مهمی هستند که در هنگام خرید به اصل یا تقلبی بودن آن باید بسیار توجه کرد. ابزار برقی برای درست کار کردن با دقت بالا و نتیجه‌ی بهتر باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. جهت خرید سنگ فرز باید از مارک معتبر خرید کرد و به برچسب آن دقت بیشتری کرد.

مینی سنگ فرز چه ابزاری است؟

دستگاه سنگ فرز مینی نسبت به نمونه‌ی صنعتی آن کوچکتر بوده و استفاده از آن راحت و به صرفه است. دستگاه سنگ فرز مینی دارای انواع مختلفی است که پر کاربردترین آن مینی سنگ فرز است. این دستگاه کاربردهای زیادی دارد و برای برش سنگ در ساختمان سازی با استقبال خوبی مواجه شده است. دستگاه مینی سنگ فرز علاوه بر قدرت و ابعاد مناسب صفحه‌های آن توانایی صاف کردن سنگ‌های چند پهلو را دارد. دستگاه فرز مینی دارای انواع شارژی و برقی است. سیستم ایمنی ضد پس زنی  سنگ فرز اصل فعال بوده و تیغه‌های آن به راحتی قابل تعویض است. در دستگاه فرز تقلبی ترمز الکتریکی به خوبی کار نمی‌کند پس در هنگام خرید لازم است که آن را بررسی کرد. مینی سنگ فرز دسته‌ی گیره انتهایی ندارد و پوسته نقش دسته انتها را به عهده دارد. به دلیل اندازه کوچکی که دارند اغلب جهت کارهای کوچک و دقیق استفاده می‌شود. مینی سنگ فرز اصل را باید از فروشگاه‌های معتبر خرید کرد.

چکش تخریب اصل